קידום אתרים באינטרנט
קידום אתרים באינטרנט – 10 טיפים כיצד לשפר את דירוג האתר שלכם
קידום אתרים באינטרנט הוא התהליך בו משתפרת התנועה לאתר שלכם ממנועי חיפוש כגון גוגל, יאהו ובינג באמצעות תוצאות חיפוש אורגניות במנועי חיפוש. ככל שאתם מופיעים בתוצאות החיפוש גבוה יותר, כך מספר המבקרים שהאתר שלכם יקבל ממנוע החיפוש יהיה גבוה יותר. ישנן מספר שיטות לשיפור דירוג הדפים שלכם. להלן, וללא סדר מסוים, הם 10 שלדעתנו הם חיוניים בהחלט!
- כותרות עמוד
תגית הכותרת משמשת את מנועי החיפוש להצגת דף בתוצאות החיפוש, וכן להופעה בחלקו העליון של הדפדפן. תגים אלה מספרים למנוע החיפוש ולמשתמשים במה עוסק הדף שלכם. גוגל מציגה רק בין 50 – 60 תווים בתגי הכותרות שלהם, ולכן חשוב לשמור על תיאורים קצרים, מושכים ורלוונטיים. מילות מפתח ונושאי עמוד צריכים להופיע בקידמת החזית.
- מילות מפתח
מיקום מילות המפתח ברחבי האתר שלכם זו אולי אחת מטקטיקות קידום אתרים באינטרנט החשובות ביותר. כדאי לקחת בחשבון כיצד מישהו יחפש מידע על השירות או המוצר הספציפיים שאתם מציעים, מכיוון שמילות המפתח בהן הם משתמשים, הן מילות המפתח בהן תרצו להשתמש. אבל הקפידו לא להוסיף כמויות מגוחכות של מילות מפתח, במיוחד אם הן אינן קשורות מכיוון שהדבר יכול להוביל לסימון האתר שלכם כספאם. עכבישים למנועי חיפוש מתוכנתים להתעלם מ'מילוי מילות מפתח '.
תגי ALT
לכל תמונה וסרטון שיש לכם באתר ניתן להוסיף מילות תיאור לתיאורם. אלה ידועים כתיאורי טקסט חלופיים. תיאורים אלה מאפשרים למנועי חיפוש לאתר את העמוד שלכם באמצעות מילות המפתח שנמצאות בתיאורי התמונה והווידאו שלכם, כמו גם הטקסט הרגיל בכל האתר.
Sitemaps
מפת אתר – דף המפרט את כל הקישורים בדפים העיקריים באתרכם – מאפשר לעכבישים לחיפוש לאתר דפים במהירות, ועם רלוונטיות רבה יותר לחיפוש המדובר. לכן זה קל למצוא את הדפים באתר שלכם, גם עבור העכבישים וגם עבור המשתמשים, וניתן להגיע אליהם בפחות קליקים.
- אתר סלולרי
'עם כמעט 40% מהתנועה האורגנית שמגיעה ממכשירים ניידים בשנת 2020', זה כמעט לא מפתיע שאתרים עם ממשק ידידותי לנייד ידורגו גבוה יותר בחיפושים בגוגל. בסופו של דבר גוגל מנסה לספק את חווית המשתמש הטובה ביותר – אז באמת שככל שחוויית המשתמש טובה יותר באתר שלכם, כך תדורגו טוב יותר עם גוגל.
- נוכחות חזקה באתרי מדיה חברתית
קידום אתרים באינטרנט צריך לכלול שימוש בעמודי מדיה חברתית שונים בכדי להעביר תנועה לאתר שלכם. כשאתם מפרסמים תוכן חדש באתר או בבלוג שלכם, וודאו שאתם מפרסמים אותו גם בדפי מדיה חברתית שונים.
- עדכנו תוכן באופן קבוע
עדכון תוכן בצורה שוטפת זה חובה מוחלטת! תוכן המתעדכן באופן קבוע נתפס כאחד המדדים הטובים ביותר לרלוונטיות של אתר.
- מבנה כתובות אתרים
כתובת אתר נמצאת שם בין הדברים הראשונים שמשמשת את מנוע החיפוש על מנת לקבוע את דירוג הדף, ומכאן זה חיוני להקל עליו. ניתן לעשות זאת על ידי שמירה על כתובות האתרים קצרות (מה שמשפר גם את חוויית המשתמש), שמירה על רלוונטיות לנושא הדף ומילות המפתח, ועל ידי הקפדה שכתובות האתרים עוזרות לסווג את דפי האתר.
- קישורים טבעיים
גורם מפתח נוסף בדירוג האלגוריתם של גוגל הוא מספר הקישורים הנכנסים האורגניים והאיכותיים לאתר שלכם. זה עובד מכיוון שגוגל מדרגת את האמינות והרלוונטיות של האתר שלך באופן חלקי כתוצאה מכמה פעמים שהוא הומלץ על ידי צדדים שלישיים. לכן חשוב לעקוב אחר הצמיחה של קישורים אלה.
- מעקב אחר ההתקדמות
לא תדעו אם כל עבודת קידום אתרים באינטרנט הקשה שלכם משתלמת אלא אם אתם עוקבים אחר הפעילות באתר שלכם. עקבו אחר ההתקדמות שלכם באמצעות כלים כמו גוגל אנליטיקס וגוגל וובמאסטר טולס. חשוב לבדוק את אילו אתרים מפנים אליכם כדי שתוכלו לראות כיצד המבקרים מגיעים לאתר שלכם, ומהם מונחי החיפוש שהם משתמשים כדי להגיע לשם.