החיבור בין מכירות באינטרנט ורשתות חברתיות

פעם כשמוצר התקלקל היינו מבקרים בחנות במטרה לקנות מוצר חדש. היינו בודקים מספר דגמים, מתייעצים עם המוכר ורוכשים. בהחלטת הקנייה גם הסתמכנו ניסיון קודם שלנו בשימוש במכשיר, תפיסה על מותג מסוים, פרסום אליו נחשפנו וזמינות המוצר בחנות.

תהליך הקנייה המבוצע כיום מורכב יותר ומסתמך על מידע זמין באינטרנט. נאסוף מידע באינטרנט על פתרונות מתאימים, נפנה לחברים להתייעץ ולקבל המלצות, נבדוק במדיות החברתיות מה הגולשים אומרים בנושא ונקרא ביקורות, נחשף למודעות בתחום ולעיתים ויש כאלה שאף יצטרפו לדיונים על המוצר או השירות באינטרנט.

וכך נוצר הצורך לחבר בין אתרי מסחר אלקטרוני למדיות החברתיות.

סחר אלקטרוני ורשתות חברתיות

אלמנט חשוב בתהליך ההחלטה על קנייה הינו המלצות חברים או גולשים. הרשתות החברתיות מאפשרות ליצור דיון ולקבל תגובות מצד גולשים, ואלו משפיעות על המכירות באתרי הסחר האלקטרוני.

יתרה מכך, נוכל לעדכן חברים במדיה החברתית ברכישה שביצענו, נציג תמונה ומידע קצר ובפועל נשתף עוקבים חברים – נקבל תגובות על הרכישה והתעניינות לגבי המוצר. במידה והמוצר או השירות טובים והתגובות מפרגנות, גולשים נוספים יפנו לאתר המסחר האלקטרוני בו קניתי והאתר ייהנה מחשיפה וטראפיק גבוהים ואולי גם מגידול בהכנסות.

אתרי סחר אלקטרוני מפנים משאבים רבים לפעילות ברשתות החברתיות ולצד דירוגים על המוצרים באתר מציגים חוות דעת והמלצות גולשים מתוך הדף העסקי ברשת החברתית.

התאמת רשת חברתית לחנות אינטרנט?

נכון יהיה לשלב פעילות במספר רשתות חברתיות תוך התאמת המסרים לקהל היעד בכל ערוץ ובכך נגדיל את החשיפה לאתר ולמגוון המוצרים מתוך כוונה להגדיל את היקף ה מכירות באינטרנט. 

ישנן רשתות חברתיות רבות ובהן facebook, you tube, טוויטר, linkedin, פינטרסט, אינסטגרם ועוד. הכרות טובה של קהל היעד תאפשר הבנה באילו רשתות הוא נמצא וליצור פעילות ספציפית מתאימה בכל ערוץ.

לצד הצגת המוצרים והשירותים, נשתף את הגולשים בתוכן מגוון – תמונות וסרטוני וידאו הקשורים במותג ובחנות האינטרנט, מאמרים וכתבות ממקורות שונים, נזמין להשתתף באירועים ונעודד תגובות מצד קהל היעד.

אספקת מוצרים ושירותים טובים לצד פעילות מדויקת ברשתות החברתיות תוביל להמלצות מצד הלקוחות ולתנועת גולשים נוספים אשר יבקרו באתר הסחר האלקטרוני. הצעות ערך טובות יובילו להגברת המודעות למותג ולביצוע הזמנות באתר.