מה אתם יודעים על פרסום ביוטיוב?
מה אתם יודעים על פרסום ביוטיוב?
כיום יותר ויותר שומעים על פרסום ביוטיוב, וזאת כי עם כל הכבוד למלל, אין כמו סרטון מעניין שרץ מול העיניים ושתופס את תשומת הלב. אז כן, אנשים ממהרים לסגור באנרים קופצים ומנגד נוטים לבהות בסרטונים שמצליחים בתוך חצי שנייה לייצר עניין, וכן – יוטיוב היא אחת מהפלטפורמות המובילות בתחום השיווק.
שנסביר? רק בארץ ניתן למצוא למעלה מ3.5 מיליון גולשים ביוטיוב, 68% מסך הגולשים פונים ליוטיוב לפני שהם מבצעים רכישה ונכון להיום יוטיוב נתפסת כפלטפורמה מובילה בכול הנוגע להפצת תכני וידאו. אנשים שומעים ביוטיוב מוזיקה, רואים סרטונים, עוקבים אחר מתכונים, מסתייעים בסרטוני הדרכה ועוד. מבקשים גם כן לנצל את כל הטוב הזה? קבלו 5 טיפים חשובים!
מנת פתיחה – טיפים שיעלו אתכם למסלול
- בוחרים היטב אפיקי פרסום כדאיים – ראשית חשוב לדעת שיחסית למגוון פלטפורמות אחרות, פרסום ביוטיוב נחשב זול. עם זאת, על מנת לנצל באופן מרבי את ההשקעה, יש לבחור בסוג המודעה המתאים ביותר, אם כי מראש נציין שניתן לפעול בכמה מישורים. ניתן לפרסם דרך דף הבית, דרך דף צפייה, דרך תוצאות החיפוש וכמובן שגם בתוך הסרטונים עצמם. הכירו את שלושת סוגי הפרסום העיקריים:
- Video discovery ad – בין היתר יוטיוב הוא מנוע חיפוש. פה המודעה תופיע לפני סך התוצאות הרלוונטיות. במקרה זה משלמים רק אם מקליקים על המודעה.
- In stream ad – מכירים שלפני שהסרטון הרצוי מתנגן מופיע סרטון אחר שאינו בהכרח קשור, ושכן ניתן להסיר אותו כעבור 5 שניות? על כך בדיוק מדברת האופציה הזו. פה משלמים רק אם צופים בסרטון למעלה מ30 שניות.
- Bumpers second video ad – מדובר בסרטון קולע שאורך כ6 שניות, ושלא ניתן לדלג עליו. פה מחייבים לפי 1000 חשיפות.
- מנצלים נוכחות של עסקים מתחרים – לרוב העסקים יש מתחרים, ובמקרה הזה יוטיוב מאפשר לנצל זאת. כיצד? פשוט מאוד! אפשרי לקחת סרטון פרסומי של מתחרה ולהציב לפניו מודעה מטעם העסק שלכם.
- מפלחים את קהל היעד – כמו במגוון פלטפורמות אחרות, כך גם פה ניתן למקד את הפרסום בהתאם למאפייני קהל יעד. ניתן לבחור את אופי החשיפה בהתאם לאזור גיאוגרפי, גיל, תחומי עניין וכדומה. כמו כן, ניתן למקד את הפרסום בהתאם למילות מפתח וערוצים מסוימים.
- מבצעים אופטימיזציה – כל מסע שיווקי יכול להיות יותר מדויק ובכול מסע שיווק צריך לשאוף לדייק את הדברים. מכאן שחשוב ביותר להכיר את הכלי YouTube Analytics.
- מנתחים את התוצאות – כאשר רוצים לבחון את אפיק ההוצאה בצורה מדויקת, יש לבחון 3 פרמטרים משלימים: אחוזי הצפייה (חפשו את הסרטון שגרף הכי הרבה אחוזי הצפייה), מחיר להמרה (חפשו את המודעה הכי זולה שהובילה לתפוקה הכי גבוהה) וכמובן מחיר לקליק (מאתרים את המודעה הזולה והאטרקטיבית ביותר).
זהו? כאמור מדובר רק במנת הפתיחה, פרסום ביוטיוב היא ארוחה של מנות מרובות.
בהצלחה!