מסחר באינטרנט
מסחר באינטרנט
ליזמים נבונים שצוללים בעולם המסחר האלקטרוני יש הרבה מה ללמוד על התעשייה הזו. במאמר זה אנו הולכים לכסות את כל יסודות המסחר האלקטרוני החיוניים שכל קמעונאי צריך לדעת, אך לפני שנעשה זאת, נענה על שאלה מהותית זו: מה זה מסחר באינטרנט?
מסחר באינטרנט, או מסחר אלקטרוני, מתייחס לעסקאות המתבצעות באמצעות האינטרנט. בכל פעם שאנשים וחברות קונים או מוכרים מוצרים ושירותים באופן מקוון הם עוסקים במסחר אלקטרוני. המונח מסחר אלקטרוני כולל גם פעילויות אחרות, כולל מכירות פומביות מקוונות, בנקאות באינטרנט, שערי תשלום וכרטוס מקוון.
איך נוצר המסחר באינטרנט?
עסקת המסחר האלקטרוני הראשונה בוצעה בשנת 1994. בחור בשם פיל ברנדנברגר השתמש במסטרקארד שלו כדי לקנות את סיפורי עשר הזמרים של סטינג דרך האינטרנט תמורת 12.48 דולר. עסקה ספציפית זו עשתה היסטוריה וסימנה לעולם כי "האינטרנט פתוח" לעסקאות מסחר מקוון. למה? מכיוון שזו הייתה הפעם הראשונה בה נעשה שימוש בטכנולוגיית הצפנה כדי לאפשר רכישה באינטרנט.
למותר לציין שמסחר באינטרנט צמח מאז. עליית ענקיות המסחר האלקטרוני כמו אמזון ועליבאבא באמצע שנות ה -1990 שינתה את פני הענף הקמעונאי. הם ניצלו בעיקר את חדירת האינטרנט והדיגיטליזציה העולמית של המערכת הפיננסית.
ברור שהאופי התחרותי ביותר של מסחר אלקטרוני ימשיך לשנות את ענף הקמעונאות וישפיע על התנהגות הלקוחות.
הסטטיסטיקה החשובה ביותר של מסחר אלקטרוני לשנת 2021
אם אתם מעוניינים לעשות עסקים באינטרנט, חשוב להתעדכן בסטטיסטיקה העדכנית ביותר של מסחר אלקטרוני, מכיוון שכולנו יודעים שהדרך הטובה ביותר להבין כל מגזר מסחרי היא באמצעות עובדות ונתונים קשים.
נתחיל בסטטיסטיקה לשנת 2021, שמוכיחה כי המסחר האלקטרוני גדל בקצב קבוע בכל רחבי העולם. יתרה מכך, מומחים צופים כי מכירות מסחר אלקטרוני קמעונאי יגיעו ל- 4.13 טריליון דולר בשנת 2021.
ההערכה היא כי עד שנת 2040, 95% מכלל הרכישות יהיו באמצעות מסחר אלקטרוני.
שוק המסחר האלקטרוני הצומח ביותר בעולם הוא סין עם שווי מסחר מקוון מוערך של 672 מיליארד דולר בשנת 2017.
בארה"ב יש שיעורי החדירה הגבוהים ביותר של מסחר אלקטרוני, כאשר כ -80% מכלל משתמשי האינטרנט מבצעים רכישה אחת לפחות.
הסיבה העיקרית לכך שאנשים מבצעים רכישות מקוונות היא שהם יכולים לעשות קניות מתי שהם רוצים, 24/7.
כ -43% מתעבורת המסחר האלקטרוני מגיע מחיפוש בגוגל (אורגני).
סוגי עסקים למסחר אלקטרוני
1. חנויות שמוכרות סחורות פיזיות
אלו הקמעונאים המקוונים האופייניים שלכם. ביגוד, רהיטים, כלים ואביזרים הם כולם דוגמאות לסחורות פיזיות. הקונים יכולים לקנות סחורות פיזיות דרך חנויות מקוונות על ידי ביקור באתרי החנויות, הוספת פריטים לעגלת הקניות שלהם וביצוע רכישה.
לאחר שהקונה ביצע רכישה, החנות מספקת את הפריט / ים ממש בפתח ביתם. ישנן גם חנויות מקוונות בהן הלקוחות יכולים לבצע רכישה מקוונת אך ללכת לחנות בעצמם לקחת את המוצרים.
2. קמעונאות מבוססת שירות
מלבד מוצרים, ניתן לרכוש שירותים גם באופן מקוון. בכל פעם שאתה מעסיקים פרילנסרים ויועצים באמצעות פלטפורמות מקוונות, אתם עושים עסקים עם קמעונאים מבוססי שירות. דוגמא מצויינת לכך היא שירות Fiverr.com. אנשים שרוצים לקנות שירותים מ- Fiverr חייבים לבצע הזמנה באתר לפני שהמוכר מספק את שירותיהם.
3. מוצרים דיגיטליים
עסקאות מסחר אלקטרוני מתבצעות דרך האינטרנט ולכן, בתחום המסחר באינטרנט, מוצרים מכונים בדרך כלל "מוצרים אלקטרוניים". המונח מוצרים דיגיטליים מתייחס לכל הפריטים בפורמט דיגיטלי כולל ספרים אלקטרוניים, קורסים מקוונים, תוכנה, גרפיקה וסחורות וירטואליות.
מגמות של מסחר באינטרנט לשנת 2023 – הנה כמה מהטרנדים המובילים:
עליית המסחר החברתי: פלטפורמות המדיה החברתית הופכות יותר ויותר חשובות עבור מסחר אלקטרוני, כאשר צרכנים פונים יותר ויותר למדיה חברתית כדי לגלות ולרכוש מוצרים. בשנת 2023, אנו יכולים לצפות לראות יותר עסקים המשתמשים בפלטפורמות אלו כדי להתחבר ללקוחות פוטנציאליים ולהגדיל את המכירות.
צמיחת המסחר במובייל: מסחר במובייל הוא כוח מרכזי בתעשיית המסחר האלקטרוני, והוא הולך לצמוח עוד בשנת 2023. יותר ויותר צרכנים משתמשים בסמארטפונים ובטאבלטים שלהם כדי לקנות באינטרנט, ועסקים צריכים לוודא שהאתרים והאפליקציות לנייד שלהם מותאמות למכשירים ניידים.
השימוש הגובר בבינה מלאכותית (AI): שימוש בבינה מלאכותית מבוצע במגוון דרכים לשיפור חווית המסחר האלקטרוני, מהמלצות מותאמות אישית ועד צ'אטבוטים שיכולים לענות על שאלות של לקוחות. בשנת 2023, אנו יכולים לצפות לראות אפילו יותר תכונות המונעות על ידי בינה מלאכותית.
צמיחת מסחר המנויים בתשלום. מסחר מנויים הוא מודל שבו צרכנים משלמים עמלה חוזרת כדי לקבל מוצר או שירות על בסיס קבוע. מודל זה הופך פופולרי יותר ויותר, מכיוון שהוא נוח וניתן במחיר סביר לצרכנים. בשנת 2023, אנו יכולים לצפות לראות יותר עסקים המציעים מוצרים ושירותים מבוססי מנויים.
ההתמקדות בקיימות: יותר ויותר צרכנים מודאגים מההשפעה הסביבתית של הרגלי הקניות שלהם. בשנת 2023, אנו יכולים לצפות לראות יותר עסקי מסחר אלקטרוני המתמקדים בקיימות, כמו הצעת אריזה ידידותית לסביבה ומשלוח.