מסחר אלקטרוני-איך הסתדרנו בלי זה?

מסחר אלקטרוני – היקף המכירות באינטרנט, e-commerce, גדל משנה לשנה בקצב גבוה. סך ההזמנות גדל כמו גם העלות הממוצעת אותה משלם הקונה. זמינות האינטרנט, האפשרות לרכוש בכל רגע, המגוון העצום, המחירים הנוחים והביטחון בקנייה מובילים לצמיחה בסחר האלקטרוני.

ומצד העסקים ניתן למכור הכל – מוצרים ושירותים, במגוון רמות מחיר, מותגים או מוצרי מותג פרטי. מכירה בין עסקים B2B, Business to Business ומכירה ללקוח פרטי B2C, Business to Customer.

פיתוח מסחר אלקטרוני יאפשר לעסק להגדיל את קהל הלקוחות ולהגדיל את מחזור המכירות.

הפעלת ערוץ מכירות באינטרנט משתלמת ויוצרת מספר יתרונות לעסק:

  • טשטוש הפערים בין עסקים גדולים לקטנים
  • צמצום המרחק מקהל הקונים
  • תקציב פעילות נמוך ביחס לתקציב הפעילות במדיות אחרות
  • יכולת פילוח קהלי מטרה ויצירת הצעת ערך מתאימה
  • יכולת מדידה אפקטיבית
  • פרסום פעילות בסמוך למקום / זמן קבלת החלטה
  • חשיפה ומודעות לעסק ולמגוון המוצרים והשירותים

כל בעל עסק יכול להקים אתר מכירות ולהתמודד כשווה מול רשתות וגופים מסחריים גדולים. חנויות וירטואליות טובות תתחרינה בהצלחה מול אתרי חברות גדולות אשר הוקמו בתקציבים גבוהים.

והקונים מצידם יכולים בכל רגע נתון, וללא מגבלת שעות פעילות או מרחק פיזי, לחפש ולהשוות בין המוצרים והשירותים ולבצע רכישה באתר המתאים עבורם.

פעילות מסחר אלקטרוני מאפשרת פילוח קהלי מטרה ועבודה על פי סגמנט, זיהוי פרטני של כל קונה וגיבוש הצעה הרלוונטית עבורו/ה, כמו גם מדידה רצופה של התוצאות העסקיות והמהלכים השיווקיים, והגדלת החשיפה לעסק, למוצרים והשירותים בקרב קהל היעד.
מרכיב נוסף בפעילות הינו מכירות באינטרנט דרך המובייל (טאבלטים וטלפונים חכמים) המוכרות בשם m-commerce. ככלל, תחום המכירות דרך המובייל צומח מדי שנה ומאפשר מתן הצעות ושירותים בקרבת מקום הימצאו של לקוח המטרה (מקום העבודה, אזור בילוי).

ערוצי מסחר אלקטרוני

את המכירות באינטרנט נהוג לחלק לשני ערוצים מרכזיים
מכירה בין עסקים, כאשר בית עסק אחד מוכר לאחר מוצרים או שירותים ומוכר בשם B2B – business to business
מכירה של מוצרים או שירותים אותן מבצע בית העסק, המיועדים ללקוח פרטי ונקראת B2C – Business to Customer

רוצים להפעיל חנות אינטרנטית?

לצוות NETAG ניסיון רב בתחום מכירות באינטרנט, סחר אלקטרוני ועוד. אנו מלווים עסקים בתחילת הפעילות (אפיון והקמה) וגופים המפעילים מכירות באינטרנט ומעוניינים לשפר את הביצועים. תוכלו להתרשם מהניסיון הנצבר כפי שמוצג בעמודי אודות והמומחיות שלנו המוצגים האתר.