שיווק בסלולר

שיווק בסלולר – מהו שיווק במובייל?

שיווק בסלולר הוא אסטרטגיית שיווק דיגיטלית רב ערוצית שמטרתה להגיע לקהל יעד בסמארטפונים, טאבלטים ו / או מכשירים ניידים אחרים שלהם, באמצעות אתרים, דוא”ל, SMS ו- MMS, מדיה חברתית ואפליקציות. בשנים האחרונות לקוחות החלו להפנות את תשומת ליבם לסלולר. בגלל זה, משווקים עושים את אותו הדבר על מנת ליצור מעורבות אמיתית בכל הערוצים. 

מדוע שיווק דיגיטלי בסלולר הינו חשוב?

שיווק בסלולר הוא חלק חשוב בפאזל בכל הנוגע לבניית כל תוכנית שיווק הן לטווח הקצר והן לטווח הארוך. מאימייל, דרך תשלום לקליק (PPC), אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO), שיווק בתוכן ושיווק במדיה חברתית, יש ערוץ שיווק סלולרי שיכול להגיע לכל חלק מהקהל שלכם. 

שיווק בסלולר יכול לחולל פלאים להעלאת ערך וביקוש המותג למוצרים או לשירותים שלכם על ידי מינוף מכשירים ניידים כדי ליצור קשר עם יותר צרכנים בזמן אמת בכל נקודה במחזור החיים של הלקוח. כדי לנצל את העוצמה הגוברת של שיווק בסלולר, עליכם להתמקד ביצירת חוויה חלקה שהקהל שלכם מצפה לה.

סוגי אסטרטגיות שיווק במובייל

יש מגוון רחב של אסטרטגיות שיווק בסלולר. הסוג המתאים ביותר לעסק שלכם יהיה תלוי בענף שלכם, בקהל היעד ובתקציב שלכם.

שיווק מבוסס אפליקציות: זהו פרסום בסלולר הכולל אפליקציות מובייל. מחקרים מראים כי 80% מהזמן הנייד מושקע באפליקציות –  אך אינכם צריכים ליצור אפליקציה בעצמכם כדי להיכנס לפעולה. שירותים כמו Google AdMob עוזרים למפרסמים ליצור מודעות להתקנים ניידים המופיעות באפליקציות ניידים של צד שלישי.

פייסבוק מאפשרת גם למפרסמים ליצור מודעות שמשולבות באפליקציה הסלולרית של פייסבוק. מודעות הפוסט המקודם הנייד של פייסבוק משתלבות בצורה חלקה כל כך עם עדכון החדשות של פייסבוק, עד כי משתמשים לעיתים קרובות אינם מבינים שהם מסתכלים על מודעות.

שיווק במכשירים ניידים במשחק: שיווק במכשירים ניידים במשחק מתייחס למודעות סלולריות המופיעות בתוך משחקים ניידים. מודעות בתוך המשחק יכולות להופיע כחלונות קופצים של באנרים, מודעות תמונה של עמוד מלא או אפילו מודעות וידאו המופיעות בין מסכי הטעינה.

קודי QR: קודי QR הינם קודים הנסרקים על ידי משתמשים, אשר מועברים לאתר אינטרנט ספציפי שקוד ה- QR מצורף אליו. 

שיווק מבוסס מיקום: מודעות סלולריות מבוססות מיקום הן מודעות המופיעות במכשירים ניידים על סמך מיקום המשתמש ביחס לאזור או עסק ספציפי. לדוגמא, ייתכן שמפרסמים מסוימים מעוניינים שהמודעות שלהם לנייד יופיעו רק כאשר משתמשים נמצאים ברדיוס של קילומטר מהעסק שלהם.

מודעות לרשת החיפוש לנייד: אלו מודעות בסיסיות לרשת החיפוש של Google שנבנו לנייד, ולעתים קרובות כוללות תוספות נוספות לתוספות כמו לחיצה להתקשרות או מפות.

מודעות תמונה לנייד: מודעות מבוססות תמונה שנועדו להופיע במכשירים ניידים.

SMS: שיווק ב- SMS כולל לכידת מספר הטלפון של המשתמש ושליחת הצעות טקסט.