קידום עסקים באינטרנט

קידום עסקים באינטרנט 

גם לפני עידן הקורונה היה ברור לכולם שעל מנת לשרוד, להתבלט, להתקדם, להתפתח ולהגדיל את הפוטנציאל הרווחי של העסק יש צורך לחבור לעולם הדיגיטלי – בו כולם בכול מקרה נמצאים, מחפשים, נושמים ומבלים, ועל כן אין שום שאלה האם יש צורך באתר מקצועי או בקידום אורגני וממומן, אלא השאלה היחידה שכן ראוי לשאול היא כיצד מבצעים כל זאת נכון, כי בעולם שבו החוקים משתנים ומתעדכנים בקצב מסחרר חשוב לדעת כיצד להתנהל – הן מבחינת השגת היעדים והן מבחינה כלכלית.

אל תטעו – תפעלו!

רבים מהעסקים טועים לחשוב שאם יש להם אתר מקוון או דף עסקי בפייסבוק הם יכולים לסמן וי על פעילות דיגיטלית, אך חשוב להבין שאין זה כלל נכון, וזאת כי אתר (או דף עסקי) שלא מניעים, מפיצים וכל הזמן מרעננים פשוט לא יניב תוצאות. כיצד אם כן מתפעלים נכונה קידום עסקים באינטרנט? להלן 7 דגשים חשובים:

7 דגשים חשובים

  • וודאו שהאתר רספונסיבי – מותאם למגוון מכשירים.
  • בצעו אופטימיזציה בתדירות גבוהה – תוודאו שהאתר מיישר קו עם הדרישות והקפריזות של “גברת גוגל”.
  • נוכחות ברשתות חברתיות – מאוד יעיל ויחסית פשוט להשיג את הנוכחות הרצויה באמצעות פעילות ברשת חברתית, אם כי השלב הראשון הוא להבין איזו רשת חברתית הכי רלוונטית מבחינת מאפייני קהל היעד, והשלב השני הוא לדעת כיצד להתנהל בצורה מושכלת, הן מבחינת פרסום חומר שיווקי והן מבחינת ניצול המשאבים השיווקיים שאותה רשת חברתית יודעת להציע.
  • ערך מוסף – הפצת חומר בעל ערך מוסף במגוון אתרים שבהם “מסתובב” קהל היעד. פה מומלץ לשקול שיתופי פעולה, כתיבת טור קבוע, תשלום סמלי וכדומה.
  • Google Adwords – על מערכת הפרסום של גוגל כבר שמעתם? מקווים שכן! מדובר באפיק שיווקי ממומן שאם רק יודעים לנצל נכונה, ההוצאה הכספית תוביל לתשואה הרצויה. פה ניתן לבחור בין באנרים, מודעות ועוד שלל אפשרויות שמסייעות להתבלט.
  • רשימת תפוצה – אם רק משכילים לגרום לקהל היעד למסור פרטים אישיים, קרי מספר טלפון או מייל, ניתן להישאר עמם בקשר הדוק, לעדכן לגבי מבצעים ובאופן כללי להיכנס לתודעה – עובדה שעשויה לשמר לקוחות ולהניע לסגירת עסקה. כיצד אם כן פועלים? החוכמה היא לגרום למלאכת הדיוור להיות משתלמת ומעניינת.
  • עבודת ריגול – אינטרנט מהווה זירה הקמת חנות אינטרנטית  ( בהקשר של לקיחת יועץ / חברה שתתמוך בצורה מקצועית שתהליך ) מושלמת עבור ריגול שיווקי, או כפי שנהוג לכנות בעגה המקצועית “Remarketing”. במה מדובר? לא מעט לקוחות נכנסים לאתר, מבררים, אך בסוף לא משלימים את הרכישה, ופה תפקידו של ה Remarketing לעורר מחדש עניין, ולו באמצעות באנר שמופיע בזמן שהלקוח מתעדכן בחדשות.

מסקנה:

קידום עסקים באינטרנט בהחלט עשוי להפיק תוצאות רצויות, אך חשוב לדעת כיצד כן מתנהלים ובמקביל כיצד לא מתפזרים ומבזבזים משאבים, ופה ייעוץ מקצועי נכנס לתמונה – בהצלחה!