פרסום בגוגל לעסקים

אין שאלה שפלטפורמת גוגל מהווה שחקן מכריע בכול הנוגע לשיווק דיגיטלי. מדובר בשחקן מספר אחד בזירה, ולו כי כפי שגוגל מציינת היא משקיעה את מרב המאמצים באיתור המידע הרצוי ברשת, כך שאין זה מפתיע שבכול יום השרתים שלה מטפלים בכמיליארד שאילתות חיפוש. מסקנה? אם יש לכם עסק אתם רק צרכים לעזור לגוגל לנווט את קהל היעד ישירות לאתר העסקי, ואם נתמקד עוד יותר, נציין שהמטרה היא להגיע לראש תוצאות החיפוש, בהתבסס על מיקומו הפיזי של בית העסק.

ללא עלות

אם גם אתם רוצים שהעסק שלכם ימנף את אחוזי ההפצה, עליכם להיעזר בפלטפורמת “גוגל לעסקים”. פרסום בגוגל לעסקים הנו חינמי, תומך במטרה הראשית (להגיע אל ראש תוצאות החיפוש) ומקדם באופן משמעותי את הפרופיל ואת האתר של העסק. כמו כן, גוגל לעסקים מסייע במגוון אפיקים נוספים, קרי להבין מיהם הלקוחות (נתון חשוב ביותר), לעדכן את הפרופיל ולהבין באלו דרכים הלקוחות מעדיפים ליצור קשר.
מספר דגשים
הפרופיל החינמי מבית גוגל מסייע להציג נכונה את מהות העסק, כך שהעסק יוצג בתוצאות החיפוש כאשר הלקוחות יחפשו את השירות או את המוצר שאתם מספקים. עוד נציין שחשוב שהפרופיל יציג כמה שיותר מידע עדכני, כולל שעות פתיחה, כתובת ומידע מהותי, קרי מבצעים ותמונות להמחשה. כמו כן, גוגל מאפשרת להקים את האתר החינמי בקלות ובמהירות, ולעדכן בכול רגע רצוי, כאשר נקודת המפתח היא שהלקוחות זוכים לפנות ישירות מתוך האתר, אם באמצעות שיחת טלפון ואם באמצעות שליחת הודעה.

חשוב לדעת

אם נעצור לעשות סדר, נציין שהפרופיל מייצר נוכחות ואילו האתר מעניק נדבך מקצועי נוסף – מציג את העסק באופן יותר מסודר, מקיף ומרשים. עם זאת, לצד העובדה שכל מה שציינו עד כה הנו חינמי, חשוב לדעת שאם רוצים להפיק יותר, רצוי להיעזר בGoogle Ads, אופציה שמאפשרת לשלם רק כשיש תוצאות ושמאפשרת לשלוט על התקציב השיווקי ועל הפנייה לקהל יעד ממוקד, ולו בהתאם לאזור גיאוגרפי. יחד עם זאת כל זה טוב ויפה, אך עדיין מחויבים להשקיע במגוון אפיקים נוספים, שגם הם תחת חסותה של גוגל.

אפיקי שיווק נוספים מבית גוגל

• קידום אורגני – לגוגל חשוב לקדם תוצאות איכותיות, ועל כן היא פיתחה אלגוריתם שמדי יום משתכלל וקובע איזו תוצאה הכי רלוונטית, ופה לתוכן איכותי יש משקל מהותי, אך גם למגוון פרמטרים משלימים, ועל כן כאשר מבקשים למנף את העסק בגוגל, רצוי להעביר את המושכות למקדמים מקצועיים שיודעים לעקוב אחר הקווים המנחים, לקרוא את התוצאות, להסיק מסקנות ולשחק נכונה עם התקציב השיווקי.

• קידום ממומן – כל הקלקה מצד הגולש מצריכה את המפרסם לשלם, כאשר עלות כל קליק מושפעת ממגוון פרמטרים.

• YouTube – אידאלי לפרסום סרטונים שיווקיים.

• דיוור אלקטרוני – דרך אידאלית לשמר לקוחות ולהוביל לסגירת עסקה.

• Google+ – רשת חברתית שמתחרה בפייסבוק.

• גוגל בלוג – משמש אינספור בלוגרים.

• Google AdSense – שיתוף פעולה בין בעלי אתרים מצליחים למגוון פרסומות (באמצעות הקצאת שטח ייעודי).

שורה תחתונה

גוגל מהווה זירה צבעונית ורבת נדבכים. חלקם בחינם, חלקם עולים כסף וכולם דורשים הבנה מעמיקה. בשורה התחתונה נציין שמדובר בהיבט מהותי משיווק העסק, שעוזר לבניית נוכחות דיגיטלית לעסקים, כך שהגיע הזמן לקפוץ פנימה. בהצלחה!