מסחר אלקטרוני באינטרנט

4 היתרונות הבולטים של מסחר אלקטרוני באינטרנט

תמיד רציתם להיות בעלים של עסק אך חששתם מההשקעה הכספית הראשונית, מההתמסרות הטוטאלית ומהסיכון המגולם בהשקעה שכזו? החששות שלכם מוצדקים. לוותר על החלום שלכם? בשום אופן לא! תוכלו גם אתם לעשות את מה שרבים עושים ומצליחים בו יפה – משווקים ומוכרים באינטרנט.

ברחבי הרשת פזורות כיום חנויות המוכרות פריטי לבוש, מוצרי חשמל, רהיטים, מוצרי קוסמטיקה, צעצועים לילדים והרשימה עוד ארוכה. החנות הבאה? יכולה להיות שלכם! לפניכם, 4 יתרונות בולטים המזוהים עם מסחר אלקטרוני באינטרנט. הקמת חנות? מעולם לא הייתה פשוטה יותר:

1.הקמת חנות בהשקעה כספית נוחה

בימים אלו, ישנם יזמים ואנשי עסקים שתוהים האם זהו הזמן המתאים לפתוח עסק. ואכן, פתיחת עסק במרכז קניות מחייבת את המשקיעים בשיפוצים, תשלום דמי שכירות, הוצאות שוטפות כדוגמת חשמל, מים וארנונה וכן הלאה. עם חנות אינטרנטית? כל מה שאתם צריכים הוא בעיקר להשקיע בהקמת אתר סחר וניהולו! הקמת חנות אינטרנטית זולה משמעותית מהקמה של חנות פיסית, וכך גם התחזוקה החודשית והשוטפת.

2.עסקאות מתבצעות מסביב לשעון – 24/7

כלקוחות בעצמכם, גם אתם נאלצים להתאים את עצמכם לשעות פתיחה וסגירה של חנויות. עם זאת, כבעלים של חנות אינטרנטית שבה מתנהל מסחר אלקטרוני, דלתות הכניסה לחנות שלכם יישארו פתוחות 24 שעות, שבעה ימים בשבוע! היתרונות:

  • אתם נותנים ללקוחות שלכם את החופש לבחור מתי לקנות
  • החנות פתוחה יותר שעות = פוטנציאל המכירות גדול יותר
  • כשאתם מוכרים יותר, אתם מרוויחים יותר

3.מסחר אלקטרוני פעמים רבות מתופעל על ידי אדם אחד

תתפלאו, אך ישנן המון חנויות אונליין שמתופעלות על ידי עובד אחד (בעל האתר). מובן כי כוח האדם הנדרש משתנה בהתאם למוצרים והשירותים שמוכרים והיקף המכירות. דוגמאות למסחר אלקטרוני שעובד עבור בעל האתר מבלי שנדרשת העסקת עובדים:

  • חנות אינטרנטית שמוכרת קורסים מקוונים (הלקוח רוכש קורס מקוון וצופה בתכנים המוקלטים)
  • מסחר אלקטרוני של ספרים/חוברות הדרכה (קריאת ספרים מהטבלאט או הסמרטפון)
  • אתר שמוכר מוצרי מזון ייחודים מחו”ל (המלאי קיים. בעל האתר רק מקבל הזמנות ושולח אותן).

4.פנייה לקהל לקוחות גדול יותר

בהנחה ואינכם עומדים בראשה של רשת גדולה עם סניפים הפזורים בכל רחבי הארץ, הרי שהשירות שתעניקו כחנות פיסית יהיה לרוב לקהל שקרוב אליכם גיאוגרפית. לדוגמא: במידה והחנות שלכם בעיר כפר סבא, הרי שככל הנראה הקהל שיגיע אליכם יהיה מכפ”ס והערים השכנות – רעננה והוד השרון.

עם מסחר אלקטרוני באינטרנט לעומת זאת, אתם יכולים להציע את המוצרים שלכם לכל הישראלים – מצפון ועד דרום. הגישה לחנות מתבצעת באמצעות כניסה לאתר שלכם, כך שאין כל חשיבות למקום מגוריו של הלקוח ולמקום ממנו אתם פועלים.