מנהל שיווק דיגיטלי

כל האמת על מנהל שיווק דיגיטלי

חשוב להבין שמנהל שיווק דיגיטלי הוא המוח שמאחורי הקלעים – הוא המנצח של המקהלה, השף של צוות הטבחים. מנהל שיווק אוסף את סך הנתונים ובהתאם בוחן היכן לפעול, כיצד לפעול, אלו מהלכים רצויים, אלו הוצאות נדרשות, מהו לוח הזמנים, מהן מטרות העל (ותתי המטרות), מהו המצב הנוכחי וכיצד ניתן ונכון לשפר אותו.

מבחן פתע

אם כיום תשאלו בעלי עסקים מהו תפקידו של מנהל שיווק דיגיטלי, רוב הסיכויים שהתשובה הכללית תהיה בסגנון הבא: “מנהל קמפיינים ברשתות חברתיות”. האם זוהי הגדרה מדויקת? ובכן הגדרה זו קרובה אך חסרה, וזאת כי מנהל שיווק דיגיטלי הוא הרבה ומעבר לכך – הוא האדם שרואה את התמונה הגדולה, והאדם שמנתח וגוזר מסקנות שמובילות לדרך הפעולה היעילה ביותר. שנרחיב? כשמדברים על התמונה הגדולה, בעצם מדברים על מטרה, מתחרים, מצב נוכחי, בעיות, מאפייני קהל יעד וכדומה. זהו? כלל לא, במקביל יש להצליב שיטות מינוף ושיווק, כלי מדידה ואופטימיזציה, תוכנות, פלטפורמות חברתיות, מומחי נישה (גרפיקאי, קופירייטר…) ועוד.

עסקת חבילה

כשלקוח פונה למשרד שיווק שיושב בו מנהל שיווק דיגיטלי (בעל רזומה חיובי כמובן), הוא יכול לדעת שהשירות שיקבל יהיה מקצועי, מקיף ויסודי – הוא יכול לדעת שהמענה יכלול יכולות אנליטיות, התחשבות בחוויית משתמש, בקיאות בטכנולוגיה דיגיטלית, ניסיון בהובלת פרויקטים ובאופן כללי תפירת תוכנית שיווק ברמה מאוד גבוהה.

לא מקל כן עכבר

אז נכון שמנהל שיווק דיגיטלי לא בהכרח יודע לכתוב פוסטים, לעצב באנרים, או לעלות על הקונספט המנצח עבור הפוסט שמייצר הכי הרבה לידים חמים, והוא לא תמיד עוקב באופן אישי אחר אחוזי ההמרה, או בקיא בשיווק באינסטגרם. מצד שני, מנהל שיווק דיגיטלי כן מכיר את כל אותם הנדבכים והוא כן עובד מול שורת ספקים מובילים (כל אחד בתחומו), ועל כן אם נחזור לנקודת ההתחלה, נזכיר שממש כשם שמנצח בתזמורת מסנכרן בין סך המשתנים, כך בדיוק גם מנהל שיווק, רק שבמקום מקל מנצחים ביד, הוא אוחז במקלדת ועכבר.

מה אתכם – צרכים אחד?

אז לאחר שהבנו מיהו מנהל שיווק דיגיטלי, רק נותר להבין האם גם אתם זקוקים לאחד, ופה נציין שתלוי מהי המטרה. שנרחיב? ובכן אם האתר כבר קיים, השיווק עובד היטב ורק מבקשים לשמר את התוצאות, אז לא, אתם יכולים לוותר, אך אם מבקשים לחדד את תוצאות השיווק, לנתב היטב את ההוצאות הכספיות ובאופן כללי להיות רגועים שיש מי שמכיר את כל חלקי הפאזל ובוחר במיוחד עבורכם איזה חלק למקם בכול שלב, אז בהחלט תרוויחו רבות ממנהל שיווק, ועל כן נחדד שבעת בחירת משרד פרסום הכרחי לוודא שני דברים: ראשית שמנהל השיווק הוא האיש שמתנהל מולכם (מפקח על הנעשה ומניע את המהלכים), ושנית הכרחי לוודא שהוא אכן תותח בתחום ועובד מול שורת אנשי מקצוע תותחים לא פחות. בהצלחה!