מומחה לקידום אתרים

מי אתה מומחה לקידום אתרים?

ממש כמו שבלילה של עוגה חייבת אפייה בשביל להיות אכילה, כך אתר חייב קידום בשביל לקדש את המטרה שלשמה הוא נועד – להגיע לכמה שיותר לקוחות. מכאן שאין כלל שאלה האם יש צורך לקדם את האתר, אך כן ראוי להבין למי מעניקים את המושכות ולמה אנחנו כלקוחות מצפים בתמורה, ועל כן אם ידוע שמצפים לקבל הרבה אך לא מצליחים למקד את הדרישה, תשמחו לדעת שהכנו עבורכם שק שלם של דרישות מתבקשות. אז מה נמצא בשק? להלן רשימת דגשים חשובה ביותר:

עניין של שליטה

ראשית נעצור לדבר על נושא השליטה. חשוב לקבל החלטה האם מבקשים מאותו מומחה קידום אתרים שילווה מאחורי הקלעים לכל אורך הדרך, או שמטעמי נוחות, תקציב ומגוון שיקולים נוספים אתם מעדיפים שהוא רק יתניע את התהליך ולאחר מכן יעביר אליכם את המושכות, כמובן לאחר שיסביר מה ואיך נכון לעשות בכדי לשמור על תוצאות הקידום הרצויות.

לא קסמים ולא שפנים שיוצאים מכובעים

מצד אחד בעולם הקידום אין נוסחת קסמים, גוגל מבהירה בדיוק בהתאם לאלו פרמטרים (סביב ה200 פרמטרים) היא קובעת את הדירוג, אך מצד שני גם אין נוסחה מנצחת, ועל כן נדרשים להיות בעלי “חוש דיגיטלי” מובהק בכדי להבין מה יותר חשוב, כיצד בוחנים את התוצאות, איזה מהלך לא לגמרי משויף, איזו הוצאה מיותרת, באיזו פלטפורמה שיווקית יותר נכון להתמקד, איזו אסטרטגיה זקוקה לריענון, איזו סיטואציה נכון למנף, איזה כלי מעניק שקיפות מלאה, איזה צעד קטן מוביל להבדל משמעותי, אלו פרמטרים עודכנו לאחרונה וכדומה, כך למרות ש”ספר החוקים” פתוח לעיני כל, עדיין בכדי לקרוא ולתפעל את הסיטואציה כראוי, נדרשת מומחיות שמגובה בניסיון.

זהירות – הבטחות שווא!

כולנו רוצים לשמוע שהאתר יגיע במהרה לראש תוצאות החיפוש, אך מצד שני אנחנו כלקוחות לא רוצים לשמוע הבטחות מוגזמות, ועל כן רצוי לבחון מתי ההבטחה מוגזמת ורחוקה מלהיות כנה. מכאן שכן נכון לעשות צעד נוסף לעבר מקדם שמבטיח להגדיל באחוז משמעותי את מצב ההמרות, אך מנגד יש לקחת צעד אחורה כאשר המקדם מבטיח שתוך חצי שנה האתר יגיע לראש תוצאות החיפוש, נטו באמצעות תהליך קידום אורגני.

2 סימני אזהרה

פניתם למקדם והוא מצדו ממהר לזרוק הצעת מחיר, וזאת לפני שבכלל ישב ושמע מהי המטרה, מהו מצב האתר, מיהו קהל היעד, מיהם המתחרים וכדומה? מדובר בשרלטן לא מקצועי שרק רוצה להוסיף לקוח. פניתם למקדם שמבטיח שהוא יעשה הכול ואילו אתם יכולים לצאת מהתמונה? שוב מדובר בסימן אזהרה, כיוון שקידום מקצועי כן מצריך שיתוף פעולה מלא מצד הלקוח, ולו ברמת המעבר על הצרכים המשתנים והתכנים שמופצים.

שנסכם?!

כל אתר צריך מומחה לקידום אתרים, אך לא כל מומחה הוא אכן המסכה שהוא עוטה, ועל כן גם עליכם הלקוחות מוטלת עבודה, ולו בהתחלה. מה עליכם לעשות? להשקיע בבחינת ההמלצות והרזומה, ולבחון האם קיים חיבור אישי – מאוד משמעותי. קידום עסקים באינטרנט הנו תהליך מורכב שמצריך ידע וניסיון משמעותיים.