מדוע פרסום דיגיטלי שולט בזירה?

 כיום עסקים רבים, גדולים כקטנים, יודעים שאם מבקשים לפרסם את העסק, לא יהיה זה כדאי להדפיס פליירים, לפרסם ברדיו, להשאיר פרסום מודפס בתיבות הדואר, או להדפיס שלטי חוצות, אלא יהיה זה הרבה יותר אפקטיבי לפעול במישור הדיגיטלי.

במדיה הדיגיטלית כולם נמצאים, המרחק הגיאוגרפי אינו מהווה מגבלה, ניתן לעדכן בכול נקודת זמן נוסח או מבצע, ואף ניתן למקד את הליך הפרסום באופן איכותי, קפדני ושמוכיח את עצמו. עם זאת, לצד ההבנה שזוהי פלטפורמת השיווק המובילה, רבים מבעלי העסקים עדיין לא מבינים במה בדיוק מדובר, ואי ההבנה הזו הרבה פעמים גורמת להירתע – מונעת לנצל כלי מדהים שנמצא במרחק נגיעה. מתחברים לדברים? מוזמנים להבין מהו בדיוק פרסום דיגיטלי וכיצד הוא יכול לשרת גם את העסק שלכם.

4 עובדות שיש לדעת אודות פרסום דיגיטלי

  1. פרסום דיגיטלי הוא הגדרה כללית שמתייחסת למגוון צינורות שדרכן ניתן להעביר את המסר הרצוי לקהל היעד הרצוי. ניתן לפרסם דרך פייסבוק, טוויטר, יוטיוב, גוגל, אינסטגרם, מיילים, אפליקציות וכדומה.
  2. יש שלל דרכי שיווק אינטרנטי, אך באופן כללי מדובר בשני נדבכים עיקריים: קידום אורגני וקידום ממומן. כל אופציה היא עולם ומלואו וכל אופציה מציעה שיטות ייחודיות לצד דרכי אופטימיזציה אחרות. עם זאת, לרוב נהוג לשלב בין שתי השיטות, אם כי מאוד תלוי מהי הסיטואציה ומהי המטרה.
  3. כאמור יש לא מעט צינורות פרסום, ויש שני אפיקי קידום שולטים. עם זאת, אין לטעות שמדובר בתהליך בחירה אקראי, אלא כל תהליך פרסום דיגיטלי מתחיל בדיוק מאותה נקודה – אפיון! יש לאפיין את מהות העסק, את נקודות החולשה והחוזקה של העסק, את הערך המוסף של העסק, את המטרה הנוכחית והעתידית של העסק, את הקשיים והאילוצים של העסק, את המאפיינים של קהל היעד, את הסטטוס של העסק, את אופי הפעילות של המתחרים וכדומה. כלומר רק לאחר שסך התמונה ברורה, ניתן לבחור בצורה מוצלחת את אפיק ואופי הפרסום המתאים ביותר.
  1. ניטור ההצלחה מהווה יתרון רב משמעות בעולם הדיגיטלי. מדובר בשומר הסף של בעל העסק, מדובר בכלי שמאפשר לוודא שהכסף אינו נשפך ללא בקרה. על מנת לבצע ניטור חכם יש להתחיל מבניית אסטרטגיה דיגיטלית שמגדירה מטרות לצד דרכי פעולה ויעדים. לאחר שאופי הפעולה ברור ויש מטרות מדידות, עוברים להבין מה עובד יותר ופחות טוב. לשם כך נעזרים בכלי מדידה שגם הם דיגיטליים. ניתן להיעזר בדו”חות אוטומטיים (כגון Data Studio מבית גוגל), אפשר להטמיע כלי ניטור שמותאמים באופן ייעודי לפלטפורמה שבה פועלים (למשל פיקסל מבית פייסבוק) וכדומה.

השקעה שהיא הכנסה מניבה

עתה כאשר התמונה יותר ברורה, ניתן להבין מדוע העולם עובר לשיווק דיגיטלי, ניתן להבין מדוע גם עסקים קטנים מוצאים לנכון להשקיע בכך כסף. כל עוד מדובר בשיווק מקצועי שמקפיד על ניטור ובקרה, על התאמה מלאה ועל בחינה מעמיקה של 3 קטגוריות: מאפיינים אישיים, אופי הפעילות של המתחרים והמאפיינים של קהל היעד, ניתן לדעת שבתוך פרק זמן מוגדר מראש ההשקעה תהפוך להכנסה מניבה – העסק יעבור לשלב הבא!