זה בדיוק מה שזה – קידום מכירות באינטרנט!

כל בעל עסק יודע שלחשוב על מוצר חכם זה חשוב, אך זהו רק השלב הראשוני. מנקודה זו יש להשקיע ולהפוך את הרעיון למוצר שניתן לאחוז בו, לקרוא לו בשם ולאפיין באופן ייחודי. אותו הדבר תקף גם לאתר של בית עסק. להחזיק אתר תדמית/בלוג/אתר מכירות זה מאוד חשוב, אך מנקודה זו יש לוודא שאנשים יגיעו לאתר, אחרת מדובר ברעיון חסר יישום – בפוטנציאל חסר מימוש.

שלבים בתהליך קידום מכירות דיגיטלי

אז כיצד ניתן לקחת את הפוטנציאל הדיגיטלי ולמנף אותו? ובכן קידום מכירות באינטרנט היא משימה שמצריכה לא מעט עבודה לצד ידע מעשי. עברו על מספר שלבים חשובים בתהליך:

  • מחקר מתחרים – ראשית יש לבצע מחקר מתחרים. יש לבחון מה המתחרים עושים, כיצד הם מתמחרים, באלו אפיקי שיווק הם פועלים, באלו טכניקות קידום הם נעזרים, באלו מבצעים הם בוחרים וכדומה.
  • חושבים על סך התרחיש – יש לחשוב על השלב הבא – לאחר שהמטרה מושגת (מכירה, השגת ליד וכדומה). רצוי להשאיר רושם חיובי על הלקוח ולוודא שנשארים בתודעה, מתוך כוונה שאותו לקוח יחזור בעתיד לשתף פעולה. מכאן שאם לקוח ביצע הזמנה, שלחו לו מייל מעקב, כעבור כמה ימים תשאלו האם הוא שבע רצון מהמשלוח, עדכנו לגבי מבצעים וכדומה.
  • ריטרגטינג ורימרקטינג – שתי פעולות בעלות מטרה יחסית זהה: לערוך מעקב מחודש שמייצר שיווק מחודש. הרעיון הוא להשאיר את העסק בתודעה, גם לאחר שמבצעים מכירה. בפעם הבאה שיתעורר הצורך, הלקוח יידע לאן לפנות.
  • קידום האתר – קידום אתר מורכב מלא מעט משימות. על מנת להעניק טעימה, נציין שיש לבצע תגיות מטא, לבחור כותרות מתאימות, לבחור כתובות URL שמסייעות למנוע החיפוש לבצע התאמה, להשקיע בסרגלי ניווט שמתייחסים לחוויית משתמש, להשקיע בתמונות איכותיות, להשקיע במהירות התפקוד של האתר, להשקיע באפשרויות ניווט שמובילות לתוצאות רלוונטיות, להטמיע כפתורי שיתוף חברתיים, להשקיע במבחניA/B Testing שמסייעים להבין מה עובד יותר/פחות טוב, לסייע בשלב השארת הפרטים, להעניק ללקוח תחושת ביטחון שהוא עומד בפני אתר אמין וכדומה.

שיווק דיגיטלי – עבור עסקים קטנים כגדולים

מצד אחד קידום מכירות באינטרנט נחשב מאוד מוצלח, אך מצד שני המשימה מצריכה שורה ארוכה של דרישות ומשימות. יש להבין שכל עוד מתמחים בתחום, קידום דיגיטלי נכון לכולם – לעסקים גדולים כקטנים, וזאת בשל סיבה אחת פשוטה: מדובר בתרחיש שיווק מאוד גמיש שמאפשר שליטה מלאה בתקציב, ושמאפשר להשיג תוצאות יעילות בתוך פרק זמן יחסית קצר.

עבודה מקיפה שמובילה לתוצאה

לבסוף נציין שעל מנת לנצל קידום מכירות באינטרנט באופן אידאלי, יש להיעזר בנותני שירות שיודעים לערוך אפיון מקיף – אפיון מטרה, אפיון קהל יעד וכדומה. רק לאחר שמתייחסים לסך הנתונים האישיים, ניתן להבין כיצד פועלים, כאשר כל פרמטר דורש התייחסות מדויקת. אין נוסחת קסמים, אלא רק תרחיש עבודה קפדני, אופטימיזציה ערנית ושורה של אנשי מקצוע משלימים. נצלו זאת!