חנות באינטרנט
חנות באינטרנט
השנה האחרונה הוכיחה לנו מה שידענו זמן רב. נוכחות און ליין היא קריטית כדי לדחוף את העסק קדימה, ואף חנות אינטרנטית היא לא פעם בגדר חובה. חנות אינטרנטית מסייעת לחסוך בעלויות, לקדם מכירות, למקד חשיפה וכמובן להגדיל את קהל הלקוחות. עם זאת, לצד העובדה שקיומה של חנות אינטרנטית מאוד חשובה, יש להבין כיצד מגיעים אל היעד. אז מה נחוץ, מהם השלבים העיקריים ומהיכן מתחילים? אספנו עבורכם מספר נתונים חשובים.
לא מתפתים!
ראשית נציין שגם אם מוצאים פלטפורמות שרק מציעות "להלביש" את התוכן הפרטי על גבי בסיס קיים, עדיין אין להתפתות, אלא יש צורך להיעזר בגוף מקצועי. מדוע? הקמה של חנות אינטרנטית אינו מסתכמת בהכנסת המוצרים, בתוספת של תמונות ובמעבר לעמדת תשלום, אלא מדובר בהרבה מעבר לכך.
מאחורי כל אתר מוצלח ישנה עבודת אפיון מקצועית
יש להבין שמאחורי חנות באינטרנט עומדת לא רק עבודת שיווק (הלקוחות צרכים איכשהו להגיע לאתר), אלא גם עבודת אפיון משמעותית. אפיון זה נעשה במגוון רבדים משיקים. שנרחיב? עברו על הרשימה הבאה:
- אפיון קהל יעד – ראשית צריך לאפיין כראוי את קהל היעד. רק אפיון מקצועי יוביל לבחירות הנכונות מבחינת הגדרת תרחיש משתמש, ומבחינת העיצוב הגרפי ואופי ההתנסחות באתר.
- אפיון עיצוב – יש צורך באפיון עיצוב אתר, לצד התחשבות בתקציב רלוונטי. הרעיון הוא ליישר קו עם מאפייני קהל היעד ועם מאפייני המיתוג והשירות/ מוצר.
- אפיון טכני – יש להבין אלו נתונים רצוי שיופיעו באתר, ואף באיזה סדר ותצורה אידאלי שהם "יוגשו" למבקרים באתר.
- אפיון אלגוריתם – לאחר שמבינים אלו פעולות הגולש באתר נדרש (ומבקש) לעשות, ולאחר שמנהלים תרחיש זרימה אידאלי, יש לפשט כל משימה לכדי פעולה.
הוצאה שהיא הכנסה
נשמע כמו הרבה עבודה? ובכן מאחורי כל חנות שנראית פשוטה לתפעול, יש הרבה מחשבה מקדימה והרבה ניסיון מקצועי שמוביל לקבלת ההחלטות הנכונות ביותר. אז נכון שפנייה לתמיכה מקצועית מייקרת את כל התהליך, אך אם רק מסתכלים קדימה, מדובר בחיסכון משמעותי. בנייה נכונה של אתר חוסכת זמן, זמן בו האתר קיים אך לקוחות לא נכנסים. נמנע רושם שלילי בעקבות אתר שאינו משדר מקצועיות. לא מאבדים לקוחות רק כי תרחיש השימוש פוגם בהשלמת הרכישה (ובו זמנית דוחף לאתר של המתחרים), ואף תמיכה מקצועית מסייעת להאמין בדרך – נמנע השלב שבו האתר נותר שומם, וזאת ללא קשר לאיכות המוצר/שירות.
איזון נכון בין מעורבות אישית למקצועית
לסיכום נציין שאיזון נכון בין סיוע מקצועי למעורבות אישית מוביל לתוצאות הטובות ביותר. מכאן שאין לחשוב שניתן "לתת את המפתחות" למתכנת האתר ולשבת להביט מהצד, אלא תמיד חשוב להישאר בתמונה. חשוב להעניק דגשים, להסביר מהו אופי המוצר, להציג את הערך המוסף, לדרוש שלמות וכדומה. פה נציין שמתכנת ומקדם אתרים מקצועי אכן יקפיד על כך – ישתף את הלקוח, יישאל את השאלות הנכונות ובהתאם לממצאים ייבצע את הפעולות הרצויות.