זה בדיוק מה שזה – קידום מכירות באינטרנט!
כל בעל עסק יודע שלחשוב על מוצר חכם זה חשוב, אך זהו רק השלב הראשוני. מנקודה זו יש להשקיע ולהפוך את הרעיון למוצר שניתן לאחוז בו, לקרוא לו בשם ולאפיין באופן ייחודי. אותו הדבר תקף גם לאתר של בית עסק. להחזיק אתר תדמית/בלוג/אתר מכירות זה מאוד חשוב, אך מנקודה זו יש לוודא שאנשים יגיעו לאתר, אחרת מדובר ברעיון חסר יישום – בפוטנציאל חסר מימוש.
שלבים בתהליך קידום מכירות דיגיטלי
אז כיצד ניתן לקחת את הפוטנציאל הדיגיטלי ולמנף אותו? ובכן קידום מכירות באינטרנט היא משימה שמצריכה לא מעט עבודה לצד ידע מעשי. עברו על מספר שלבים חשובים בתהליך:
- מחקר מתחרים – ראשית יש לבצע מחקר מתחרים. יש לבחון מה המתחרים עושים, כיצד הם מתמחרים, באלו אפיקי שיווק הם פועלים, באלו טכניקות קידום הם נעזרים, באלו מבצעים הם בוחרים וכדומה.
- חושבים על סך התרחיש – יש לחשוב על השלב הבא – לאחר שהמטרה מושגת (מכירה, השגת ליד וכדומה). רצוי להשאיר רושם חיובי על הלקוח ולוודא שנשארים בתודעה, מתוך כוונה שאותו לקוח יחזור בעתיד לשתף פעולה. מכאן שאם לקוח ביצע הזמנה, שלחו לו מייל מעקב, כעבור כמה ימים תשאלו האם הוא שבע רצון מהמשלוח, עדכנו לגבי מבצעים וכדומה.
- ריטרגטינג ורימרקטינג – שתי פעולות בעלות מטרה יחסית זהה: לערוך מעקב מחודש שמייצר שיווק מחודש. הרעיון הוא להשאיר את העסק בתודעה, גם לאחר שמבצעים מכירה. בפעם הבאה שיתעורר הצורך, הלקוח יידע לאן לפנות.
- קידום האתר – קידום אתר מורכב מלא מעט משימות. על מנת להעניק טעימה, נציין שיש לבצע תגיות מטא, לבחור כותרות מתאימות, לבחור כתובות URL שמסייעות למנוע החיפוש לבצע התאמה, להשקיע בסרגלי ניווט שמתייחסים לחוויית משתמש, להשקיע בתמונות איכותיות, להשקיע במהירות התפקוד של האתר, להשקיע באפשרויות ניווט שמובילות לתוצאות רלוונטיות, להטמיע כפתורי שיתוף חברתיים, להשקיע במבחניA/B Testing שמסייעים להבין מה עובד יותר/פחות טוב, לסייע בשלב השארת הפרטים, להעניק ללקוח תחושת ביטחון שהוא עומד בפני אתר אמין וכדומה.
שיווק דיגיטלי – עבור עסקים קטנים כגדולים
מצד אחד קידום מכירות באינטרנט נחשב מאוד מוצלח, אך מצד שני המשימה מצריכה שורה ארוכה של דרישות ומשימות. יש להבין שכל עוד מתמחים בתחום, קידום דיגיטלי נכון לכולם – לעסקים גדולים כקטנים, וזאת בשל סיבה אחת פשוטה: מדובר בתרחיש שיווק מאוד גמיש שמאפשר שליטה מלאה בתקציב, ושמאפשר להשיג תוצאות יעילות בתוך פרק זמן יחסית קצר.
עבודה מקיפה שמובילה לתוצאה
לבסוף נציין שעל מנת לנצל קידום מכירות באינטרנט באופן אידאלי, יש להיעזר בנותני שירות שיודעים לערוך אפיון מקיף – אפיון מטרה, אפיון קהל יעד וכדומה. רק לאחר שמתייחסים לסך הנתונים האישיים, ניתן להבין כיצד פועלים, כאשר כל פרמטר דורש התייחסות מדויקת. אין נוסחת קסמים, אלא רק תרחיש עבודה קפדני, אופטימיזציה ערנית ושורה של אנשי מקצוע משלימים. נצלו זאת!
קידום מכירות באינטרנט כרוך במגוון טכניקות שניתן להשתמש בהן כדי למשוך לקוחות חדשים, לשמר את הקיימים ולעודד אותם לבצע רכישה. כמה מהטכניקות היעילות ביותר לקידום מכירות מקוונות שבהן עסקים יכולים להשתמש כדי להגדיל את המכירות וההכנסות שלהם הינם
קודי הנחה וקופונים
הצעת קודי הנחה וקופונים היא דרך מצוינת לתמרץ לקוחות לבצע רכישה. עסקים יכולים להציע מבצעים אלה באמצעות שיווק בדוא"ל, מדיה חברתית או אתר האינטרנט שלהם. טכניקה זו עובדת היטב מכיוון שלקוחות מרגישים שהם מקבלים עסקה טובה ויש סיכוי גבוה יותר לבצע רכישה.
משלוח חינם
הצעת משלוח חינם היא טכניקת קידום מכירות יעילה נוספת. לקוחות נוטשים לעתים קרובות את עגלות הקניות שלהם כאשר הם רואים עלויות משלוח גבוהות מדי. על ידי מתן משלוח חינם, עסקים יכולים להפחית את שיעורי נטישת העגלה ולהגדיל את המכירות שלהם
תוכניות נאמנות
תוכניות נאמנות נועדו לתגמל לקוחות על הקניות החוזרות שלהם. תוכניות אלה יכולות לכלול מערכות נקודות, שבהן לקוחות צוברים נקודות עבור כל רכישה שהם מבצעים, ולאחר מכן יכולים לממש את הנקודות הללו עבור תגמולים. זו יכולה להיות דרך יעילה לשמר לקוחות ולעודד אותם לבצע רכישות נוספות
תוכניות הפניה של לקוחות חדשים
תוכניות הפניה נועדו לעודד לקוחות קיימים להפנות לקוחות חדשים לעסק. תוכניות אלו יכולות לכלול תמריצים הן למפנה והן ללקוח החדש, כגון הנחות או מוצרים בחינם. הטכניקה הזו עובדת היטב מכיוון שסביר יותר שלקוחות יבטחו בהמלצות של אנשים שהם מכירים
הצעות לזמן מוגבל
יצירת תחושת דחיפות היא דרך מצוינת לעודד לקוחות לבצע רכישה. הצעות לזמן מוגבל, כגון מכירות בזק או עסקאות יומיות, יכולות ליצור תחושת דחיפות ולתמרץ לקוחות לבצע רכישה לפני שהמבצע יפוג
סיכום
קידום מכירות באינטרנט הוא דרך יעילה להגדלת המכירות וההכנסות לעסקים. על ידי שימוש במגוון טכניקות, כגון קודי הנחה, משלוח חינם, תוכניות נאמנות, תוכניות הפניה והצעות לזמן מוגבל, עסקים יכולים לתמרץ לקוחות לבצע רכישה ולגרום להם לחזור לעוד רכישות. אם אתה מעוניין להגביר את המכירות המקוונות שלך, שקול ליישם אחת או יותר מהטכניקות הללו באסטרטגיית השיווק שלך