אימייל מרקטינג – איך להקטין את שיעור הבקשות להסרה מרשימת התפוצה

ערוץ דוא"ל הינה מרכיב חשוב בפעילות השיווק באינטרנט. תכנון והפעלה מדויקת של פעילות אימייל מרקטינג תוביל לשיעור המרות גבוה.

לא משנה כמה נהיה זהירים בהגדרת מסעות הפרסום והפצת המיילים, עדין יהיו גולשים שיפעלו להפסקת קבלת הודעות הדוא"ל מכם. לא נוכל לעצור הסרות מרשימת תפוצה אבל נוכל להפחית את שיעור ביטול המנויים לקבלת המיילים.

אז איך לצמצם את כמות ההסרות מרשימת התפוצה ? להלן מספר נקודות שכדאי לשים אליהן לב

1. הוספת ערך לגולשים

האם התוכן שהצגנו במייל מעניין ונותן ערך לגולשים או שאנו חוזרים על הדברים, לא מעניינים ובעצם מבזבזים את זמנם של הגולשים? יצירת ערך קשורה לאסטרטגית תוכן ולפילוח מדויק של קבוצות קהלי היעד (ותם נזכיר בהמשך המאמר).

לא מספיק להציג מוצר ו/או שירות שוב ושוב. יש לגבש נושאים נוספים קשורים ולהציגם באופן שוטף, תוך בנייה והצגה שלכם כאוטוריטות בתחום.

2. פילוח נכון של רשימות המנויים למייל

שליחת הודעות דוא"ל ללקוחות ולקוחות פוטנציאליים באמצעות פילוח לקבוצות תבטיח שאינכם מציגים לגולשים תוכן שאינו רלוונטי עבורם.

ניתן לפלח קבוצות קהלי יעד על פי מגוון קריטריונים (גיל, מין, אזור מגורים, תחומי עניין, קניות שביצעו בעבר, סכום הקניות, תדירות קנייה באתר ועוד). גם נוכל להציג בפניהם שאלון דיגיטלי ולברר מה מניע אותם, במה מתעניינים ומה ירצו לקבל.

3. פרסונליזציה בהודעות הדוא"ל

אנשים נוטים יותר להיות מעורבים ולבצע פעולות כאשר הודעת המייל כוללת את השם שלהם ותוכן הניוזלטר מורכב מנושאים שמעניינים אותם. בשמות שלהם.

4. תדירות הפצת הודעות דוא"ל

נושא זה מחייב בדיקה – אם נשלח למנויים ניוזלטר לעתים קרובות מדי, הרי שהגולשים עלולים לראות זאת כמטרד מעצבן ואף יסירו עצמם מרשימת התפוצה. מאידך, אם נשלח הודעות דוא"ל בתדירות נמוכה, המנויים למייל עלולים לשכוח מי אנחנו ואף לבטל את המנוי.

רצוי לאפשר לגולשים לבחור את תדירות קבלת הניוזלטר. הפצת דוא"ל בתדירות מתאימה תפחית את שיעור ההסרה מרשימת התפוצה.

5. שורת נושא משכנעת

שורת הנושא של הניוזלטר היא הזדמנות לעשות רושם ראשוני על הגולשים וליצור עניין, ומטרתה לגרום להם לפתוח את הודעות הדוא"ל ששלחנו.

אם שורת הנושא אינה מעניינת הרי שאחוזי הפתיחה של המייל יהיו נמוכים ובהמשך גם נראה הסרות מרשימת התפוצה. ניתן לבצע Testing A / B של שורת הנושא כדי לקבוע מה עובד הכי טוב עבור הקהל שלנו.

6. התוכן רספונסיבי של הניוזלטר

הגולשים יפתחו את המייל במגוון מסכים (מחשבים ומובייל) ונדרשת הקפדה על אופן הצגת תכני המייל והעיצוב. תוכן ועיצוב מדויקים יובילו למעורבות גבוהה בקרב הגולשים, לשיתוף, לעניין ולהצטרפות לרשימת התפוצה.

הנושא רלוונטי גם לקישורים שנוסיף בתוכן הדואר האלקטרוני.

7. ניתוח תוצאות המייל

הכרחי לעקוב ולנתח את תוצאות המיילים שנשלחו (כמות פתיחות, "אזורים חמים", מעורבות גולשים, קניות/ המרות, השארת פרטים, שיעור הסרה מרשימת תפוצה ועוד).

בהתאם נוכל ללמוד אילו תכנים מעניינים את הלקוחות ומה עובד, ולהתאים את אסטרטגיית הדוא"ל שלנו (למשל: תדירות הפצה, קהלים), לשפר את שעור ההמרות ולהגדיל את מספר המנויים ברשימת התפוצה.

8. אישור קבלת ניוזלטר

הפצת ניוזלטר לגולשים שלא נתנו את אישורם לקבל אותם אינה מומלצת. משלוח אימיילים יעשה בהתאם לחוקי הפרטיות באותה המדינה. ברור שלא נוכל לשמור ואף להגדיל את מספר המנויים לניוזלטר, על ידי שליחת דוא"ל לגולשים שאינם מעוניינים בתכנים שיצרנו ובקשר איתנו.

חשוב לבנות אסטרטגיית שיווק דוא"ל, לבחון את התוצאות באופן קבוע ולשפר את הפעילות ברציפות. תהליך עבודה מסודר יוביל לשיפור בתוצאות הניוזלטר – הגדלת מעורבות הגולשים, המרות והקטנת כמות ההסרות מרשימות התפוצה.

הלקוחות שלכם כבר באינטרנט, מוזמנים לקרא ולקבל פרטים על שיווק דיגיטלי